Aktualizacja:

Pierwsza wizyta – szansa na zmianę

psychologia-mindfulness.pl psychologia

Wybranie się do psychoterapeuty lub psychologa może być dla pewnych osób bardzo trudną decyzją. W większości przypadków chodzi o przygotowanie się… psychiczne, więc należy zadbać o swój komfort pod tym względem kilka dni przed planowanym seansem. Od naszego nastawienia zależy, jak podejdziemy do późniejszych efektów wizyty; czasami bywa tak, że ktoś naprawdę potrzebuje pomocy, ale nie wierzy w to, że psychoterapeuta jest w stanie zaoferować mu wsparcie.

 

Zamyka się w sobie wyjątkowo silnie i niestety – przez taką osłonę naprawdę bardzo ciężko się przebić. Przeważnie najbardziej skutecznym rozwiązaniem jest relaks zgodnie z zaleceniami specjalisty, czyli spędzenie pewnej ilości czasu przed wizytą bez towarzystwa innych, w samotności i wyciszeniu. Można odpoczywać, czyli po prostu się wyspać, można obejrzeć jakiś dobry film, a można też porozmawiać ze sobą lub w wyobraźni przeprowadzić, jeszcze przed wyjściem, rozmowę z psychoterapeutą. Niektóre osoby doskonale relaksują się, otoczone pięknymi zapachami – kadzidełka, aromaty – więc można i tak spróbować.

Komentarze